#

Hangi Çalışma Alanları Daha Verimli?

Bilim Dalları
Etiketler

Harvard Üniversitesi’nden araştırmacılar, ilk defa bölmesiz ofislerin çalışanlar üzerindeki etkilerini ölçtü. Daha çok verim almak için ihtiyacımız olan şey, duvarmış meğer.
Modern ve üretken bir çalışma atmosferinde, çalışanların yüz yüze etkileşim halinde olmalarını beklersiniz değil mi? İş arkadaşlarınızla, aydınlık ve koskoca bir ofis alanını paylaştığınızı, hatta ortak kullandığınız çalışma masalarının bulunduğunu hayal edin. Kendinizi daha verimli çalışırken görebiliyor musunuz? Harvard Business School ve Harvard Üniversitesi’nden iki araştırmacı hücrelere bölünmemiş bir iş yerinin çalışanlar üzerindeki etkisini merak etti ve gerçek bir iş ortamında bölmeleri kaldırıp iş arkadaşları arasında artış gösteren ilişkilerin seyrini inceledi. Fakat sonuçlar, modern ofislerin işbirliğine sandığımız kadar katkıda bulunmadığını gösterdi.
Sekiz haftalık gözlem sonucunda…
Araştırmacılar çokuluslu şirketlerin merkez ofislerinde çalışma alanlarının yeniden düzenlenmesinden önceki ve düzenlemeden sonraki sekizer haftayı değerlendirdi; sosyal etkileşimler sosyometrik ölçüm cihazları ve Bluetooth sensörleri aracılığıyla, çalışanların birbirlerine gönderdikleri e-posta ve mesajlaşmalardaki değişikliklerle birlikte takip edildi.
Kabul edilen yaygın tez, etkileşim ve bilgi değişiminin kolektif zekâ için gerekli dayanaklar olduğu yönündedir, fakat açık ofis alanlarının etkileşimi doğrudan artıracağını öngören araştırmacıların ulaştıkları sonuç hiç de bu doğrultuda olmadı.
Etkileşim ciddi oranda düştü
Yeni düzenlemeden sonra kişilerin sosyal etkileşimleri yüzde 70 oranında düştü; buna karşın e-postalar yüzde 20-50 oranında artış gösterdi. Yani bir arada iş yürütmek yerine, insanlar başlarını aşağı eğip mahremiyetlerini koruma eğilimi gösterdiler. Yani daha açık bir ofise geçmeye zorlanan çalışanlar, sohbet etmektense e-posta ya da mesaj yoluyla sosyalleşmeyi tercih etti.

Philosophical Transactions of the Royal Society B.’de yayımlanan araştırma sonuçları gösteriyor ki, açık ofis planları, çalışanların yaşadığı tatmin, odaklanma becerisi ve iş yerindeki mahremiyeti üzerinde olumsuz etkiler yaratabiliyor.
Çalışma alanlarını paylaşmaya zorlanan insanların dikkatlerinin daha sık dağıldığını, olumsuz ilişkiler ve işbirlikçi olmayan davranışlar geliştirdiklerini destekleyen başka deneyler de var; bu nedenle açık ofis trendini denerken bu sonuçları göz önünde bulundurmak gerektiğini hatırlatıyor araştırmacılar.

REFERENCES

  • 1. https://www.sciencealert.com/open-plan-office-worse-social-interaction-less-work-collaboration-science