Cildinizde Dev Karadelik İmzaları

Endişeye gerek yok…

Yeni bir çalışma, plajda güneşlenirken vücudunuzu bombardıman eden ışınların bir kısmının başka gökadalardaki yıldızlardan ya da gökada merkezlerindeki dev kütleli karadeliklere yutulmakta olan gaz ve toz disklerinden kaynaklandığını ortaya koydu.

Ancak, uzayda milyarlarca yıl yol alan bu fotonlardan 10 milyarının her saniye vücudunuzda son bulmasına karşın yakın bir tehlike söz konusu değil.

Çünkü bunlar, güneşlenirken vücudunuza her saniye çarpan ve tahmin edilebileceği gibi çok büyük kısmı Güneş kaynaklı olan bir sekstilyon (1021 ya da 1.000.000.000.000.000.000.000) fotonun 10 trilyonda biri.

Batı Avustralya Üniversitesi ve Radyo Astronomi Araştırmaları Uluslararası Merkezi’nden (International Centre for Radio Astronomy Research – ICRAR) Prof. Dr. Simon Driver yönetimindeki uluslararası ekip, yeryüzünde ve Dünya çevresinde yörüngede bulunan teleskoplarla elde edilen verileri değerlendirdi.

Astrophysical Journal dergisinde yayımlanan çalışmada, aralarında Arizona Eyalet Üniversitesi (ABD) ve Cardiff Üniversitesi’nden (Galler) gökbilimcilerin de yer aldığı araştırmacılar, Samanyolu’nun dışında, gökadalararası uzaydan gelen ışığı, çok geniş bir dalgaboyu yelpazesinde ölçtüler. Bu ışınların dalga boyları, milimetrenin binde biri olan mikronun küçük kesirlerinden (zararlı) milimetre ölçeklerine (zararsız) yükseliyor.

Araştırmacılara göre, eğer açık alandaysak, bu derin uzay kaynaklı ışınlardan 10 milyar kadarı gündüz ya da gece olsun her saniye vücudumuzda son buluyor.

Ancak, başka gökadalardan gelen bu ışınlardan zarar görmemiz söz konusu değil. Prof. Driver’a göre “Her ne kadar saniyede 10 milyar foton kulağa az bir sayı gibi gelmese de, kalıcı bir zarar görmek için bunlara trilyonlarca yıl maruz kalmamız gerekir.”

Arizona Devlet Üniversitesi’nden Prof. Dr. Rogier Windhorst, bu ışınların zaten kendi koruyucuları ile birlikte geldiğine işaret ediyor. Gökadaların zararlı morötesi ışınımlarının taşıdığı enerjinin yarısı, uzaydaki toz zerrecikleri tarafından daha az zararlı dalgaboylarına indiriliyormuş.

Windhorst’a göre kaynak gökadaların kendileri bize, Güneş’ten Koruma Faktörü 2 seviyesinde olan doğal bir koruma losyonu sağlıyorlar.

• 1. “Ten trillionths of your suntan comes from beyond our galaxy”, International Centre for Radio Astronomy Research, 11 Ağustos 2016